Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
JóLenni, etetési és evészavarok komplex korai terápiájának elméleti és gyakorlati alapjai
CÉLCSOPORT
Képzésünket a kora gyermekkori intervenció bármely területén dolgozó szakembernek ajánljuk (gyógypedagógus, gyógytornász, konduktor, védőnő, pszichológus, gyermekorvos, dietetikus), mert a családok életében felmerülő evéssel kapcsolatos nehézségek bárki felé megfogalmazódhatnak.
A KÉPZÉS CÉLJA
Az evés, különösen ebben a korai életszakaszban, kiemelkedő fontossággal bír a szülők számára, befolyással van a szülői kompetencia érzésére.
Képzésünkön az evés anatómiai és élettani folyamatának megértése mellett áttekintjük, hogy a pszichomotoros fejlődés különböző területei hogyan befolyásolják az evésfejlődést, és ez miként hat a család mindennapjaira. A képzés gyakorlati ismereteket nyújt a tipikus fejlődésű gyermekek étkezéshez kötődő nehézségeitől, a különféle fogyatékossággal élő gyermekek evészavaráig.
Képzési program megnevezése: JóLenni, etetési és evészavarok komplex korai terápiájának elméleti és gyakorlati alapjai
A pedagógus-továbbképzési program alapítási engedélyének nyilvántartási száma: 174/10/2021
Az egészségügyi szakdolgozók számára szabadon választható elméleti továbbképzés nyilvántartási száma: –
Képzés oktatási napjai – elméleti és gyakorlati rész 4 oktatási nap
A képzés leírása
A képzést azon szakemberek részére szervezzük, akik megkésett, eltérő fejlődésmenetű, illetve fogyatékos gyermekeket vizsgáló, illetve ellátó intézményekben dolgoznak, és kiemelten a 0-5 éves korú kisgyermekek korai diagnosztikájával és fejlesztésével foglalkoznak az érintett családok partner szintű bevonásával. Gyakorló gyógypedagógusok, mozgásfejlesztő szakemberek, óvodapedagógusok, és a pedagógiai munkát segítő szakemberek, illetve egészségügyi szakdolgozók részére ajánljuk a tanfolyamot.
A képzés anyagát a Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI (továbbiakban Központ) szakemberei által kidolgozott kéziratok, irányelvek és PowerPoint prezentációk adják, melyeket a komplex diagnosztika, differenciáldiagnosztika területén végzett gyakorlatuknak több mint 20 éves tapasztalata alapoz meg. A képzésen átadásra kerülő tananyagot emellett az elmúlt évtizedekben a komplex ellátás, és az evés fókuszú fejlesztés elemeinek alkalmazása során összegyűlt tapasztalatok, az interdiszciplináris team munkában szerzett szemlélet, a belső továbbképzések által megszerzett tudás, valamint kül- és belföldi szakirodalmak feldolgozásának szintézise adja.
A képzés célja
A képzés célcsoportja
A képzésen való részvételhez előírt végzettség
Megelőző szakmai gyakorlat nem szükséges
A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények
- legyenek képesek felismerni azokat a tüneteteket, jellemzőket, amelyek a gyermek evés problémáját valószínűsítik
- szerezzenek alapvető készséget a diagnosztikai folyamat során alkalmazandó, a gyermeki viselkedés és motoros funkciók megfigyelésének módszerében
- szerezzenek jártasságot a gyermek evési viselkedésének megfigyelésében és a tünetek értelmezésében
- legyenek képesek az evési nehézség vizsgálatához és kezeléséhez rendelkezésre álló eljárás elemeit, a gyermek életkorához és fejlettségi szintjéhez igazítva alkalmazni
- legyenek képesek a megfigyelési és vizsgálati eredmények értékelésére, összegzésére és alapvető következtetések levonására
- legyenek képesek a team (szakorvosok, pszichológus, gyógytornász/szomatopedagógus/konduktor, gyógypedagógus, logopédus, dietetikus) közös konszenzusos véleményének megformálására saját szakmai kompetenciájuk megtartása mellett
- legyenek képesek a vizsgálat és az ellátás során kompetens módon kialakítani a gyermek szüleivel való konzultációs kapcsolatot
- a tanfolyamon szerzett ismereteket az előzetes tudásukkal és tapasztalatukkal integráltan tudják alkalmazni, és legyenek képesek családorientáltan, és egyénre szabottan kijelölni a fejlesztés célját, területeit, és alkalmazni az ehhez megfelelő eszközöket.
- legyenek képesek a team többi tagjával a fejlesztési cél érdekében a feladatokat kompetensen szétosztva együtt dolgozni, és a folyamatot időről-időre közösen értékelni.
Vizsga
A tanfolyam utolsó napján, a képzés záró részeként a résztvevők egy szintfelmérő tesztet töltenek ki. Ennek sikeres kitöltése az egyik feltétele az esettanulmány elkészítésének és így a tanfolyam sikeres elvégzésének is.
Az írásbeli esettanulmányt a tanfolyam után három héttel szükséges beadniuk a résztvevőknek.
A megszerezhető képesítés:
Az akkreditált pedagógus továbbképzés sikeres elvégzését igazoló tanúsítvány.
A sikertelen teljesítés következményei:
A programból való kimaradás, illetve visszalépés jogkövetkezményei:
Résztvevő vizsgára nem bocsátható, a képzés elvégzéséről tanúsítványt, oklevelet nem kaphat.
A továbbképzésben órákat tartók neve:
Dr. Csoszánszki Noémi – gyermekgyógyász, gasztroenterológus
Dr. Gaszner Andrea – gyermekorvos, gyermekneurológus
Kapronyi Ágnes – gyógypedagógus
Károly Fruzsina – pszichológus, gyógypedagógus
Lengyel Anna – perinatális szaktanácsadó
Siba Mónika – gyógypedagógus
Stelczámer Ágnes – gyógypedagógus, HRG és TSMT terapeuta
Szabó Mariann – gyógypedagógus
Váró Anna – gyógytornász
A résztvevők számára kötelező szakirodalom jegyzéke
- www.jolenni.hu
- Ingrid Van Helsdingen (szerk. Vekerdy, Oláh) – Táplálkozási zavarokkal küzdő gyermekek problémáinak multidiszciplinális megközelítése a Blue Birdben in: A táplálás és gyarapodás zavarai. Sérült gyermekek ellátásának sajátosságai.
Kiadás éve: 1999, Budapest Kiadó: PRRO Bt Elolvasandó oldalak: 175-182 - Szelényi Mariann szerk. – Apró Lépések
Kiadás éve: 2006, Budapest Kiadó: Budapesti Korai Fejlesztő Központ Elolvasandó oldalak: 273-283 - Helen Müller (szerk. Márkus) – Etetés in: Halmozottan sérült, súlyosan mozgáskorlátozott gyermekek nevelése, fejlesztése
Kiadás éve: 1996, Budapest Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Elolvasandó oldalak: 203-225 - Andreas D. Fröhlich (szerk. Márkus) – Bazális stimuláció a gyakorlatban in: Halmozottan sérült, súlyosan mozgáskorlátozott gyermekek nevelése, fejlesztése
Kiadás éve: 1996, Budapest Kiadó: Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Elolvasandó oldalak: 251- 269 - Védőnői szakmai kollégium – A Nemzeti Erőforrás Minisztérium szakmai protokollja az egészséges csecsemő (0-12 hónap) táplálásáról.
Kiadás éve: 2010, Budapest Letöltés: http://www.mave.hu/uploads/file/VSZK%20protokoll%20csecsemo%20taplalasa%200-12%20ho.pdf
A résztvevők számára ajánlott szakirodalom jegyzéke
- Vekerdy Zsuzsanna, Oláh Év – A táplálás és gyarapodás zavarai. Sérült gyermekek ellátásának sajátosságai
Kiadás éve: 1999, Budapest Kiadó: PRRO Bt - Winstock, April – Eating and Drinking Difficulties in Children – A Guide for Practitioners
Kiadás éve: 2005 Kiadó: Speechmark Publishing Ltd. - Irene Chatoor – Diagnosis and Treatment of Feeding Disorders in Infants, Toddlers, and Young Children
Kiadás éve: 2009 Kiadó: National Center for Clinical Infant Programs - Joan C. Arvedson, Linda Brodsky – Pediatric Swallowing and Feeding: Assessment and Management 2nd Edition
Kiadás éve: 2001 Kiadó: Early Childhood Intervention Series, Delmar Cengage Learning - Debby Arts-Rodas, Diane Benoit – Feeding problems in infancy and early childhood: Identification and management
Kiadás éve: 1998, Kiadó: Paediatr Child Health - Cecilia J. Manno, Catherine Fox, Peggy S. Eicher, MaryLouise E. Kerwin – Early Oral-Motor Interventions for Pediatric Feeding Problems: What, When and How
Kiadás éve: 2005 Kiadó: JEIBI Volume 2, Issue No. 3 - Zero to Three – Diagnostic Classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood, Revised (DC:0-3R)
Kiadás éve: 2005, Kiadó: National Center for Clinical Infant Programs
október 2024
Esemény leírása
JóLenni, etetési és evészavarok komplex korai terápiájának elméleti és gyakorlati alapjai (30 óra) 85.000 Ft/fő TERVEZETT IDŐPONT:2024. október 8-9-10-11. (kedd-szerda-csütörtök-péntek)Jelentkezési határidő: 2024.
Esemény leírása
JóLenni, etetési és evészavarok komplex korai terápiájának elméleti és gyakorlati alapjai (30 óra)
85.000 Ft/fő
TERVEZETT IDŐPONT:
2024. október 8-9-10-11. (kedd-szerda-csütörtök-péntek)
Jelentkezési határidő:
2024. szeptember 22. (vasárnap)
Időpont
8 (Kedd) 00:00 – 11 (Péntek) 00:00
Helyszín
Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI. – Budai ház
1115 Budapest, Bártfai utca 34/a
Képzés helyszíne
Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI.
1115 Budapest, Bártfai utca 34/a
A képzés óratartói
Stelczámer Ágnes (a képzés szakmai felelőse), Dr. Csoszánszki Noémi, Dr. Gaszner Andrea, Kapronyi Ágnes, Károly Fruzsina, Lengyel Anna, Siba Mónika, Szabó Mariann, Váró Anna
A képzési program óraszáma
30 óra
Tervezett időpontok
2024. október 08-09-10-11.
Jelentkezési határidő
2024. szeptember 23. (hétfő)
Jelentkezés / kérdés
Somodi-Rácz Anita oktatásszervező
Személyesen: Budapesti Korai Fejlesztő Központ Buda (1115 Budapest, Bártfai utca 34/a)
Telefonon: 06/1 363-02-70
E-mail:
Képzés díja: 85.000 Ft/fő
Ez az összeg tartalmazza az oktatás, a képzési anyagok, a vizsgáztatás és a helyszín költségeit.